Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2018

TEACHERS4EYROPE- Με 28 χώρες συνυπάρχω Νοιάζομαι, Συνεργάζομαι και Λειτουργώ




TEACHERS4EYROPE- 
"Ταξίδι στις Μουσικές της Ευρώπης"

"Με 28 χώρες Συνυπάρχω,  Νοιάζομαι, 
Συνεργάζομαι και Λειτουργώ"








Φέτος και για πρώτη χρονιά η σχολική μονάδα του 1/θ Νηπιαγωγείου Παραλιμνίου Σερρών συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Teachers4Europe με τίτλο του Προγράμματος" Ταξίδι στις Μουσικές της Ευρώπης".
Τί είναι όμως το Teachers4Europe;
 Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα έκανε το 2011 ένα δυναμικό ξεκίνημα στην προσπάθεια ενημέρωσης και επιμόρφωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε θέματα σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση. O απώτερος σκοπός βέβαια είναι να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση των ενεργών Ευρωπαίων πολιτών του αύριο.


Γι αυτό το λόγο, προχώρησαν στην υλοποίηση μιας πραγματικά πρωτότυπης και καινοτόμας εκπαιδευτικής δράσης με τίτλο “Teachers 4 Europe”, που στην πρώτη πιλοτική της εφαρμογή για το έτος 2011 - 2012 επιμόρφωσε 97 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην δεύτερη για το έτος 2012-2013 άλλους 79.
Το σημαντικότερο ίσως στοιχείο ήταν ότι περίπου 2.500 μαθητές τη μια χρονιά και 2000 την άλλη συμμετείχαν ενεργά με βιωματικό τρόπο στις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στις τάξεις τους.


Ο στόχος της εκπαιδευτικής δράσης “Teachers 4 Europe” είναι διττός. 
Πρώτον, να συμβάλει στην καλύτερη ενημέρωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών επί των εξελίξεων των ευρωπαϊκών θεμάτων.
Επιπρόσθετα, να τους υποστηρίξει στο να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, εφαρμόζοντας στην εκπαίδευση καινοτόμες βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας με αξιοποίηση και των τεχνολογιών της πληροφορικής και της επικοινωνίας.
Σε αυτή την προσπάθεια η παρούσα πύλη καλείται να συνεισφέρει ενεργά καθώς στόχος της είναι να καλύψει το κενό διάχυσης των γνώσεων και των εμπειριών που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής δράσης “Teachers 4 Europe”. 
Έτσι θα αποτελέσει μια σημαντική πύλη ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων και ιδεών τόσο μεταξύ των εκπαιδευτικών που ήδη συμμετείχαν ή θα συμμετάσχουν στο μέλλον στη δράση αυτή όσο και μεταξύ ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.




Στην αρχή, όμως τα παιδιά θα έπρεπε να κατανοήσουν τον όρο ήπειρος, μαθαίνοντας την σημασία του και ύστερα να μιλήσουμε για την Ευρώπη, ως μία από τις πέντε ηπείρους. Μάθαμε λοιπόν στην αρχή ότι η λέξη ήπειρος αναφέρεται στις μεγάλες περιοχές ξηράς που περιστοιχίζονται από ωκεανούς, στις οποίες διαιρείται γεωγραφικά ένας πλανήτης όπως η Γη.





Και πόσοι είναι οι ήπειροι;

Τα παιδιά με την βοήθεια του google έψαξαν εικόνες του πλανήτη γη, ο οποίος περιλαμβάνει όλες τις ηπείρους και στην συνέχεια προχώρησαν στην υδρόγειο σφαίρα και σε παγκόσμιο χάρτη.

Και ποια ήπειρος είναι η Ευρώπη; πού ανήκει γεωγραφικά;

Οι χώρες που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ανήκουν σε πολλές και διαφορετικές ηπείρους αλλά σε μία, την Ευρώπη.

Τα παιδιά κατανόησαν ότι ο πλανήτης μας είναι η γη στον μοναδικό πλανήτη που μπορούν οι άνθρωποι να κατοικήσουν και η ήπειρος στην οποία ανήκουμε είναι το σπίτι που μοιραζόμαστε μαζί με στις υπόλοιπες 28 χώρες που έχουν εισχωρήσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κάθε χώρα συγκρατεί και βοηθάει  την άλλη. Άλλωστε το λέει και η ίδια η σημασία της λέξης ήπειρος (στα Λατινικά continere) που σημαίνει «συγκρατώ μαζί».


Έπαιξαν παιχνίδια και κουίζ για την Ε.Ε http://europa.eu/kids-corner/explore_el.html online, αλλά επεξεργάστηκαν και έπαιξαν και με υλικό που μας στάλθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ύστερα από αίτημα μας.



Μέσω του φετινού προγράμματος οι μαθητές μας θα πρέπει να μάθουν τι είναι η ευρωπαϊκή ¨ένωση και ότι δεν ανήκει σε αυτήν ως μέλος μόνο η Ελλάδα σαν Χώρα.


Κατασκεύασαν τον πλανήτη γη με τις ηπείρους που τον περιβάλλουν. 



Σε φύλλο εμπέδωσης εντόπισαν και χρωμάτισαν την Ευρώπη από το σχήμα της  και έγραψαν την λέξη όπως μπορούσε το κάθε παιδί.
















και τέλος δημιουργήσαμε την αφίσα του προγράμματος μας.




Η Αφίσα μας 


Με αφορμή το παραμύθι "Τα αστέρια της Ευρώπης".  ένα ταξίδι της μικρής Ευρώπης σε όλο τον κόσμο, για να γνωρίσει νέους ανθρώπους και νέες χώρες, που κι εμείς αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της και να ξεκινήσουμε ένα ταξίδι γύρω από τη γη. 

και πώς είναι η γη; τι σχήμα έχει; 

και με το άκουσμα του τραγουδιού Η γη μας της Ελένης Τσαλιγοπούλου από τον δίσκο: Κάτω από ένα κουνουπίδι με μουσική του Μάνου Λοΐζου  και στίχους του Γιάννη Νεγρεπόντη η φαντασία μαςάρχισε να δουλεύει και ορίστε τα αποτελέσματα με τις ιδέες των παιδιών ζωγραφισμένες από τα χεράκια τους.




Η γη όμως έχει συγκεκριμένα χρώματα εκτός από το σχήμα της που είναι κυκλικό. και το interent εδώ έπαιξε καθοριστικό ρόλο.
και ορίστε όλα όσα μάθαμε για την γη και η οποία αποτέλεσε και το βασικό σχέδιο για την δημιουργία της αφίσας μας για το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Teachers4eyrope "Ταξίδι στις Μουσικές της Ευρώπης"


και τα αστέρια που βρήκε και η μικρή μας ευρώπη η πρωταγωνίστρια του παραμυθιού μας; δεν θα έπρεπε να παίρνουν την θέση τους και αυτά στην αφίσα; μα φυσικά αλλά πόσα έπρεπε να βάλουμε; Πόσα αστέρια έχει η σημαία της Ευρωπαικής Ένωσης;







μα φυσικά 12 ορίστε μετρημένα στην αφίσα που εντοπίσαμε ύστερα από αναζήτηση στον internet και του καταγράφηκε σε χαρτί από εμάς.
και να και τα δικά μας αστεράκια έτοιμα να κολληθούν και αυτά και να αγκαλιάσουν την γη μας.








όλα τα παραπάνω οδήγησαν στην δημιουργία της αφίσας του προγράμματος με το λογότυπο





Δεν σταματήσαμε όμως σε αυτό
την επόμενη ημέρα 
 
Παίξαμε ένα παιχνίδι τρίλιζας, που κατασκευάσαμε μόνοι μας με παίχτες δύο γειτονικές χώρες την Ελλάδα και την Βουλγαρία. 






Το παιχνίδι βέβαια δεν παίχτηκε μόνο στην τάξη μας αλλά ταξίδεψε και σε άλλα δύο σχολεία το Νηπιαγωγείο Δράμας και ένα νηπιαγωγείο Στην Βουλγαρία,  με τα οποία επικοινωνήσαμε μέσω Skype. H επικοινωνία μας ήταν πολύ εποικοδομητική, τους ενημερώσαμε για το ευρωπαϊκό μας πρόγραμμα και το θέμα τους και τους στείλαμε το επιτραπέζιο που κατασκευάσαμε για να το μάθουν να το παίξουν και αυτά όπως μπορούν.







Mέσω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα τα παιδιά θα αποτελέσουν μέλη μίας Παν-Ευρωπαϊκής Κοινότητας που θα προωθεί και θα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σχετικές με την ένωση των κρατών και την βελτίωση των συνθηκών ζωής τους, στην οποία ένωση αλλά και βελτίωση συμβάλλει στα μέγιστα και η Μουσική, ως μέσω έκφρασης και επικοινωνίας.


Για την καλύτερη προσέγγιση των μαθητών στο τι είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαβάσαμε το παραμύθι




της Ευρωπαικής Επιτροπής της Ελλάδας του  Θοδωρή Παπαιωάννου και της εικονογράφου Λήδας Βαρβαρούση "Τα Αστέρια της Ευρώπης"

"Που να ψάξει κανείς 
για αστέρια:
Στον ουρανό υπάρχουν 
σίγουρα πολλά
εκατομμυρια...
Μα υπάρχουν κι ανάμεσα 
στους ανθρώπους
Η μικρή Ευρώπη 
ξεκίνησε ένα μεγάλο 
ταξίδι για να βρει
 τα δικά της αστέρια."

με αφορμή το παραμύθι φανταστήκαμε και κατασκευάσαμε την δική μας Ευρώπη δίνοντας της μορφή , 


Η Ευρώπη της τάξης μας


με την οποία χορέψαμε 




και είπαμε τα μυστικά μας...για το πως πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι όλες οι χώρες του κόσμου


Ενωμένες, αγαπημένες, μονοιασμένες, ειρηνικές, χαρούμενες


 και τις ζωγραφίσαμε όπως μπορούμε δίνοντας τους ζωή


και πήραμε πολλές πληροφορίες για την ήπειρο που ανήκει και η χώρα μας







και παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι που μας έστειλε η

Mάθαμε ότι ο πλανήτης γη μία σαν μια μπάλα και επεξεργαστήκαμε την υδρόγειο σφαίρα, ανακαλύπτοντας ότι η γη αποτελείτει από πέντε ηπείρους. 

Ψάξαμε να βρούμε την γεωγραφική θέση της Ευρώπης και την χώρα  μας την Ελλάδα, στην οποία κατοικούμε. Εντοπίσαμε και την γειτονική χώρα την Αλβανία γιατί έχουμε και δυο συμμαθητές που κατάγονται από αυτήν.
















αναζητήσαμε στο internet την σημαία της Ευρωπαικής ένωσης και μετρήσαμε από πόσα αστέρια αποτελείται, κόψαμε τα δικά μας αστέρια και σχηματίσαμε τον κύκλο με τα 12 αστέρια






 Είδαμε το βίντεο με τον Pink Panther  που ταξιδεύει σε όλες τις χώρες παρέα με  τις μουσικές τους

 https://www.youtube.com/watch?v=Z7tDeq2pdGU 

και ζωγραφίσαμε τον ήρωα, όπως τον φανταζόμαστε ως μουσικό











Πόσες και ποιες είναι οι χώρες της Ευρώπης;

Για να τις μάθουμε παίξαμε ένα παιχνίδι ..Έκρυψα διάφορες σημαίες χωρών μέσα στην τάξη και τα παιδιά κλήθηκαν να τις βρουν.

 



Όποιες βρίσκανε τις υιοθετούσαν και έπρεπε να τις αναγνωρίσουν σε ένα πίνακα που έλεγε και την ονομασία των χωρών στην οποία άνηκαν και μετά να τις χρωματίσουν.


 


Οι σημαίες αυτές γίνονταν στην συνέχεια καπέλο για τον καθένα

 


 και κολλούνταν και σε ένα χαρτόνι ως σημείο αναφοράς.


















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου